Planera eller planera om! Det är det som man får fundera på.

Iblans har man haft visioner om att bygga upp ett företag innom åkarbranchen som man sedan med god hand skulle kunna lämna till sina efterkommande för att de skall få en bra start i livet. Den sista tiden har det dock inte känts bra av den tanken och igår kväll då vi hade möte med ATE som är åkarnas intresseorganisation innon DSV så fick man allting bekräftat svart på vitt. Vi åkare i gamla Östgötafrakt är lurade, vi är grundlurade av den då sittande styrelsen dvs våra egna åkarekollegor. Men hur kunde det bli så fel? Ja det är nog egentligen inte så svårförståligt eftersom vi hade valt dessa personer och vi hade förtroende för dem med kanske undantag för någon. Frågan är om de förstog vad de gjorde eller om det var så att en del av dessa hade en egen vinning i att ligga på så DSV köpte oss dvs Östgötafrakt. Detta är bara spekulationer och man kan inte skylla någon egentligen för detta köp utan vi var ju alla så gott som med och beslutade i frågan. Igår kväll fick vi som sagt svart på vitt då vi hade möte och på mötet var då också tre gubbs om man får skriva så med från Svenska Åkeriföretagen och bl a annat så var chefsjuristen med och berättade om vad egentligen det avtal som vi skrivit under står för, det var skrämmande. Vi sitter där vi sitter och vi kommer inte ur skiten även om vi så inte har en klöver kvar att leva för, det verkar vara DVS-andan. Jo jag låter kanske lite negativ men det är ingenting emot vad jag är. Jag var nere på Östgötafrakt idag me jag kunde inte gå in på kontoret, jag kände ett hat innom mig och jag kände att det är inte läge att innfinna sig där utan jag åkte igen. Det känns för jävligt, för egen del så vet jag att jag klarar mig utan dessa individer om det skulle gå åt helvete för jag skulle inte skämmas att dele ut t ex tidningen på morgonen för att klara mig ekonomisk och jag vet att bilarna jag har inte är svåra att avyttra innom en rimlig tid men jag vet också att det finns dem som kanske inte tänker som jag eller tänkt som jag och då blir nog processen mycket jobbigare. Som sagt det var tunga besked igår men den killen som inledde det hela jag tror han hette Ulric från SÅ tyckete jag var jävligt tydlig. Han frågasatte varför transportbranchen sänker sina tjänster vid lågkonjuktur och sedan behåller dessa priser vid högkonjuktur? Han liknade det vid ÅRE dvs att om detta var något man skulle bruka överallt i näringslivet så skulle man kunna hyra ett hotellrum i Åre på vintern för samma pris som på sommaren, det säger ju lite om hur transportnäringen är i detta land eller i denna stad eller hos DSV-Miljö. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0