Söppe å bare söppe!!

Nu har jag ätit eller rättare sagt druckit bara flytande släta soppor i snart åtta dagar och jag har minskat i vikt med 5 kg. Jag gör ju detta enbart för att jag måste gå ner 10 kg innan min operation en operation som ska förminska min magsäck till ungefär 10% av min nuvarande. Operationen heter Gastric By Pas och görs med fem stycken titthål, opertionen tar ungefär 30-35 minuter och man befinner sig totalt på operationrumet ca 50 minuter. Att jag måste gå ner innan 10 kg beror på at levern ska bli mindre så de kommer åt bättre och inte kommer åt den så det blir en blödning. Jag var nere i Lund på läkarbesök den 25/1 och började med detta drickande dagen efter eftersom jag fick en återbudstid redan den 22/2 så det blev snabbar ryck annars hade de tider i slutet av mars och början på april. Min invägning stod på 170 kg..........jo jag vet jag fick nog en liten chock själv eftersom jag inte vägt mig på länge men nu har jag köpt en våg och ska följa viktnedgången vecka för vecka. Detta är en chans man får en gång i livet och den måste man vrkligen ta, livstiden ökar med ca 15 år om inget annat inträffar. Många som inte känner til vad sjuk fettma är för något tycker att det ären lyxoperation, att få den person som inte haft en kraftig övervikt att förstå vad det innebär är inte lätt så för egen del tar jag inte upp diskutionen med dessa. För min egen del ser jag detta som en pånytt födelse vilket kommer att göra livet mycket enklare i mycket, dels på jobbet och dels på min fritid. Många har svåra depritioner vid övervikt men jag har slupit dessa men däremot blir man ju kallad för fetto och tjockis av mäniskor man inte känner vilket gör mig väldigt ledsen. Likaså blickarna man får av personer man möter och träffar, de gör mästan ännu ondare. Jag kommer då och då att skriva lite här på bloggen och efter den 22/2 så hoppas jag hinna med att rapportera kntunerligt hur viktminskningen går och hur jag mår och känner. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0