Nu är det länge sedan jag var här på b...

Nu är det länge sedan jag var här på bloggen och skrev. Vad har då hänt sedan sist? Jo det är nog en hel del men det som debaterats mest den sista tiden är väl allt snack innan valet nu på söndag. När man läser tidningar och lyssnar på politiker på tv och i valstugor så undrar jag i alla fall hur dessa mäniskor har kunnat få ett arbete som lögnare på heltid. Alla är likadana kolsupare bara en massa propaganda snack. Frågan är om politikerna verkligen tror attvi dvs svenskarna är dumma i huvudet som inte märker hur de jobbar mellan valen, det är ju då man måste få den politiska uppfattningen som ska ligga till grund för vårtval. Det som sägs nu med valet in på knutarna är ju bara pålägg. Vem ska man då rösta på? Ja det är ju givetvis upptill var och en men för egen del så har jag bestämt mig och det blir inte de rödgröna. Att bygga upp ett samhälle med bidrag är ju enligt mig att gräva sin egen grav. Att sedan klämma åt en hel yrkeskår dvs åkare är för mig så absurpt att jag mår illa av bara tanken. Frågan är om det inte är att mobba ut eller dikriminera oss som har egna åkerier. Till att börja med så ska de lägga på en kilomeerskatt på 14 kr milen, säg att man har tre bilar som går tio tusen mil var om året så kan vem som helst räkna ut att det blir pengar som tas ut av kunden som i sin tur tar ut det av konsumenten och gäller det då t ex livsmedel så blir maten betydligt dyrare för all oavsett om man är vanlig arbetare eller inte. Nej jag tror att det för Sahlins del vore bättre om hon tog ett jobb som Tobleroneförsäljare på finlandsfärgan eller kanske p-Lisa det är nog mera ett jobb som är i våglängd med damens kvalifikationer. För de övriga partiledarna i den rödgröna soppan finns det säkert andra jobb som passar ellercså finns ju utvägen att gå på bidrag eller också inte. Vi har i alla fall fint väder ikväll så att förstöra det med politikertänk är synd. Nu är jag tillbaka med taggtråd på tangentbordet så jag hoppas att de som läser detta hugger tillbaka om de känner för det. lattjobig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0