Vacker höstdag 11/10 2010

Imorse var det kallt och otäckt när man stack ur näsan genom dörren, bara att vänja sig det är så här det kommer att bli nu under 4,5 månad. Gud vad jag tycker senhösten och vintern är tråkig och jobbig, och så är jag nog en av de få som inte gillar julen så bra heller. Jag vet inte varför egentligen men jag tror det beror på all den hysteri det är före jul. Det ska städas, bakas, lagas mat, köpa julklappar som tre dagar efter julafton går att köpa för halva priset. Ja jag vet att jag är en tråkmåns men jag är sådan och kan inte hjälpa det. Men nu är det ju faktiskt så att det är ju faktiskt lite drygt två maånader kvar tills tomten drar från Nordpolen så varför gnälla redan nu. Man ska ju se positivt på saker och ting och jag brukar ju göra det "ibland". Nu ska Östgötafrakt döpas om till GDL som betyder Det gamla Dragar Laget tror jag det var. Ja det passar ju verkligen bra på maskinsternas fordon eller kanske räknas inte dom. Jaja det skulle ta fyra år innan man ändrade något på Östgötafrakt sa Dansken vid köpet av ÖF och mig vetligt så är det två år sedan köpet gick igenom. Kanske är det så att danskarna har en annan tidräkning, det måste ju vara något åt det hållet.' För egen del är det snart dags att knyta mig men först ska det ner en kopp svart java. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0