Söndagen den 30 maj 2010

En härlig dag med sol och värme, men ändå känns det som om jag har käkat taggtråd igen. Jag sitter och funderar på en massa skit egentligen men jag retar mig samtidigt på mycket och en av dessa grejer är att våra politiker inte har någon livserfarenhet, i verkliga livet. Ja vad menar jag med det då, hur många av dessa personer som sitter i regerande ställning har haft ett vanligt jobb, jo kanske ganska många men frågan är ju hur lång tid och vad de lärt sig under den tiden. Arbetslivserfarenhet är som jag ser det jämnställt med skolgång men idag så räknas det bara i samhället hur många år man utbildat sig oavsett hur duktig man är så har man ju gått på universitetet. Om mina tankar då går över till detta med politiker så undrar jag varför åkerinäringen ska drabbas så oerhört hårt. Oppositionen har lovat att diselpriset dvs skatten på disel ska höjas plus att det ska införas kilometerskatt. Tror dessa politiker att transporterna med lastbil blir mindre då? Nej så blir det inte, varor måste komma fram till butikerna och vad jag vet så finns det inte spår till alla affärer. Kanske har de tänkt sig att vi ska bli ett nytt Kina där transporterna sker med kärra och cykel, det rimmar dåligt. Vem får då betala dessa höjningar? Jo det blir konsumenten men det pratas det ingenting om, klart de inte törs prata om det för då försvinner ju rösterna och de förlorar valet direkt. OPOSITIONEN ÄR EN SAMLING PUDLAR SOM VILL SYNAS OCH GÅ I SAMMA SPÅR SOM SINA VÄNNER MEN det som skiljer från hundrasen är väl att de ännu inte pinkar på samma stolpe. Nu tar jag ett kliv nedåt i herakin och kommer osökt in på åkeriveksamheten där jag själv är transportör. Företaget som vi ägde såldes för 2 år sedan till ett Danskt företag och det lovades guld och gröna skogar, allting skulle under 4 år gå som det gjort tidigare och inga förändringar som ditrekt rörde oss. VAD HAR HÄNT NU? Jo den 1 augusti plir det provitionshöjning och det är precis vad det inte skulle bli ännu på 2 år. Om de gör så hur ska man då få ett förtroende för ledningen? Nej det kan man inte få och detta är bara början det känner jag på mig. Nej att sälja som vi gjorde var det dummaste som kunde hänt, tuvärr så var det en del äldre åkare som skrev på direkt eftersom de såg sin chans till att få lite pengar i pension men vi som håller på och så ska göra ett tag till vi kommer att få det hett om öronen det är vad jag tror. Ha det bra nu alla vänner. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0