SÖNDAGEN DEN 23 MAJ 2010

Åter söndag och den sista vilodagen denna helg. Helgen har varit skön men vädret är lite ostadigt. I och för sig så gör det inte någonting för då kan man ju ta sig lite ledigt mellan varven. Ja för min egen del så är skillnaden inte så stor för vecka efter vecka utan det är samma sak hela tiden dvs att få fram jord till våra kunder. När en person begravs så säger prästen vid begravningsmässan " av jord är du kommen och av jord ska du åter varda". Kan det vara så att vi nere på Eco-center sitter och blandar ihop fru Svensson med en Herr Karlsson och en Herr Andersson med en fru Jonssonosv osv. Kanske det blir ett helt släktträd man sitter och knopar ihop utan att veta om det. Jo jag vet att man måste vara lite galen av att bara komma på en sådan här sak men man måste ju tänka på lite när man där sitter och bär skopa efter skopa med material. Kanske skulle man döpa anläggningsjorden till Svenssonjord, planteringsjorden till Karlssonjordjord och så dressjorden som är av lite finare karaktär till Bernadotte. Nej nu får jag sluta annars lommer nog plingpling bilen och hämtar mig och risken är nog stor att jag får på mig kavajen med knappar bak. Vad har då hänt denna vecka utanför jordterminalen, jo det är ju valsnack men det har ju börjat så tidigt så man blir väl trött på det innan det blir val i höst. En annan sak som jag retar mig på är att det blir mera och mera våld för varje dag som går, det som är det värsta är att de som sitter som anklagade för grövre brott så som mord och liknande alltid får antingen Leif Sibersky eller Altin som försvarare. De dyraste advokaterna som finns i detta landet och det ska vi skattebetalare betala. Nej samhället har blivit så jävla snett så snart får man göra revolution. Jag läste i Corren i lördags om att Motala Express köptes i början av året av tre stycken skumma gossar som nu inte går att få tag i. Va då inte går att få tag i för en delgivning, helt jävla ofatbart. Hade det varit Kalle Svensson som hade glömt att betala in momsen på 25000 kr då hade skatteverket gjort allt för få till en delgivning och de hade säkert lyckats på två röda sekunder. ALLTING ÄR ÅT HELVETE, ÄR DET SÅ VI VERKLIGEN VILL HA DET?????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0