Torsdagen den 11/3 2010

Ännu en underbart fin dag. Dagen började med ett besök hos Janne på UTBILDNINGSHJULET och att komma dit då och då och ta en fika med Janne och Carina är alltid lika trevligt. De ser till att alla trivs oavsett vem som kommer in genom dörrn och det är härligt med positivitet. Nästa anhalt blev Entröms lastbilar där jag först satt och pratade med en åkare som haft åkeri i många år, en härlig man med mycket kloka ord och åsikter, många skulle behöva lyssna på en kille med sådan erfarenhet i branchen. Sedan blev det ett snack med säljaren en stund om lite ditt och datt och lite bilsnack innan jag till slut åter for till min maskin för att fixa lite containern. Vädret var ju som sagt toppen så jag kom på idag att man kan ju faktiskt ha en lastmskin till mycket. Sagt och gjort så tog jag en filt och lade mig på motorhuven så att solen kunde slicka mitt face. Tänk vad bara att kunna använda maskinen till detta och den drar då inte någon disel. Nu sitter jag nere vid Roxens strand och med datorn i knät och tittar ut över residensstaden Linköping. Det är fantastiskt att kunna sitta på sin egen tomt och titta ut över den isbelagda Roxen och bara fundera över vad man har för nytta att göra på jorden. Varför föds man till att plugga och jobba och sedan dö? Det låter drastiskt eller hur, jag tror att det inte var meningen från början att det skulle bli så här it manupelerat i vårt liv, vi lever ständig i stressens värd. Jag pratade häromdagen med en person som liksom jag har ett eget företag och han sa då till mig att han hade inte tid att fundera å mycket på saker runt omkring sig utan det var mest arbete, sköta kontoret och sina anställda som tiden gick åt till. Nu vi två inte i samma branch men vist måste man fundera lite om man känner så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback