Onsdagen den 10/3 2010

Vilken underbar dag det idag har varit. Solen har flödat utan att kanske ge ifrån sig någon direkt värme men vad gör det bara solen är uppe vid denna tid då våren gör sig påmind. Idag har jag eller rättare sagt Lunkentuss med Pryo fixat till min container och det innebär att den är färdigisolerad och hyllor är uppsatta så nu är det bara kaffebryggaren som ska på plats innan vårt nya kafferum är färdigt. Jag tror det är många som gillar att vi har ett eget fikarum. Jag var nere på Eco-Centrum idag och det låg ödsligt och tomt men snart är vi där och då hoppas jag att det blir lite snurr på produktionen. Väl hemma ikväll har jag varit ute och skottat lite snö framför dörren till det som ska bli mitt snickeri så kanske snön smälter lite fortare. Hoppas morgondagen bjuder in till ett lika fint väder som idag för då blir själen glad på oss alla hoppas jag. Många kanske tycker att jag är en pessimistisk jävel men så är inte fallet. De som känner mig väl och är riktiga kompisar till mig de vet att jag är en ganska glad skit som tycker om livet. Livet är så kort så man ska till vara all tid man kan få tillsammans med de man älskar och har som riktiga vänner. Vad man däremot blir ledsen över är när man upptäcker att de som man trodde var ens riktiga vän inte är det då blir man pessimist och kanske får en svart dag, det gäller nog alla mäniskor tror jag men alla kanske inte kan eller vill skriva eller prata om det och det får man acceptera. Posotovotet är något man ska ta vara på och det bästa är ju om man kan vara positiv för det mesta, livet blir mycket lättare då har jag hört. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0