Måndagen den 22/3 2010

Hej igen ja nu är det en stund sedan jag skrev på bloggen men det är väl dags att ta tag i det här igen. Jag känner mig så tom i huvudet, värre än vanligt men ni ska inte bli rädda det kan ju knappast bli sämre än vad det är. Idag har vi invigt vårt nya fikarum på jobbet, ja det vill säga att Östgötafrakt tog ju bort vårt fikarum och tycker väl att vi ska sitta i respektive bilar och maskiner och vänta på jobb men det är något vi inte gillar. Att ta bort den enda platsen som vi kunde umgås på när vi inte hade jobb var att sätta kniven i oss och skära bort den sista biten av vad vi hade gemensamt med vårt fd Östgötafrakt. Nu finns det ett litet fikarum i min container som jag köpte för att ha som förråd till mina verktyg och delar som tillhör jobbet. Jag tycker att det är roligt om det finns ett ställe som vi kan ta en kopp på om vi ändå är nere på gården och väntar på "jobb" så halva blev ett fikarum. Som sagt så blev det i alla fall första fikan idag i rummet och jag bköd mina kompisar på tisdagsbullat fast det bara är måndag. Dagen har jag avverkat i stan dock inte med något jobb för det har jag inte haft sedan 1,5 vecka tillbaka och vad det beror på kan man ju inte veta. Men som vi dagdrivare säger att är det bara fint väder och man är bra klädd så gör det ju inget med lite lugn och kompissnack. Kompisar är viktigt att ha även på jobbet, alla kanske inte tycker att det är viktigt att ha bra vänner på jobbet och nära vänner men jag tycker det eftersom man är ju på jobbet största delen av livet. Alla kan inte bli ens vänner, man måste ju ha samma tänk ungefär i alla fall om amn ska kunna diskutera och få ut något abv diskutionerna men vänner kan man ju vara med de flesta i alla fall. Som sagt det är ju en stund sedan jag skrev här på bloggen och ibland blir det så, man har inte lust eller man känner inte att man har något speciellt att förmedla, detta behöver inte vara negativt utan kansk är det så att man måste fylla banken med nya tankar och åsikter men ibland kanske man känner sig lite låg och nu ett tag tycker jag nog att det är det senaste som har brytt min hjärna. Igår var jag och Solla plus en kompis som heter Raine ute i Mantorp på Östgöta Camping och kollade på husbilar. Det var trevligt och vi hittade faktiskt en som var mera trevlig och som vi fastnade för, en begagnad således men vi har nu beslutat att det får bli att åka tattartermos ett tag till i alla fall. Morgondagen är snart här och då mina vänner så har jag en lossning kl 07.00 på morgonen, hoppas jag kommer ihåg hur man gör annars vet jag vem jag ska ringa och be om hjäp. En vän. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0