Lördagen den 13/3 2010

Natten som gick sov Solla och jag i soffan för att Jimmy och Maria var på konser inne i stan och grabbarna var här under tiden och somnade givetvis innan föräldrarna kom från konsernen. Bättre de fick sova vidare för vem mins inte när man var liten och blev uppväkt mitt i natten då det var dags att åka hem, det var ingen höjdare. Men eftersom Max fortfarande ammas så var det ju läge att även mor och far sov över här (varken jag eller Solla kan ju amma ). Dagen har flutit på bra och min mor har varit här ute och hälsat på, mamma tycker det är så roligt att få tillbringa tid ihop med små grabbarna som var här en stund idag då Jimmy var och fiskade och Maria är på möhippa. Nu är det kväll och det är till att sitta och kolla på dumburken. Jag kollade först på miljonlotteriet för det är kul att kunna försöka sig på att svara på frågorna och ikväll gick det riktigt bra men oftast går det ju åt h....te. Jag fick en påminnelse denna vecka om att jag skulle försöka bli positiv igen, det var en som sa åt mig att du brukar ju alltid ha något finurligt att säga eller vara snabb i käften. Jo det är nog sant jag brukar nog för det mesta vara glad och på bra humör men jag vet inte vad som hänt nu för jag känner mig jävligt låg. Jag beskyller inte detta på någon annan men jag tycker faktiskt att det känns lite segt och som gummi i tankeverksamheten. Kanske skulle amn göra något annat med livet! Men vad, jo jag har nog ideér men just nu är det inte läge att sätta några nya planer i verk men det kommer nog tid till det också. Iår firar jag 10 år som åkare, ja fira kanske är att ta i men jag har faktiskt varit det i 10 år vilket känns som 5 i verkligheten. Det har varit 10 år med vrierande känslor, man kan väl säga att de 8 första åren tyckte jag nog var jäkligt bra men så kom den här försäljningen på tal dvs försäljningen av Östgötafrakt till DSV-Miljö och det gick ju jäkligt fort den affären. Jag var aldrig för det men är man ett kollektiv så blir det ju marioteten som bestämmer och därför blev försäljningen av och vi blev lejdåkare. Har det blivit bättre eller sämre??? Jag vet vad jag tycker men vad andra tycker skulle vara roligt att veta. Jag kommer i fortsättningen inte skriva något negativt på denna blogg om det som rör mitt arbete eftersom det är vissa som inte gillar det och då ska jag inte göra dem ledsna och besvärade, nej det finns flera bloggar att skriva i om man tycker eller också inte. Jag ser i alla fall fram emot att det blir vår och att arbetet på Eco-Center kommer igång igen, det är skönt att vara där nere och veta varje dag vad man har att göra och iår är man ju lite mera kunnig på vad som händer efter ett år av träning, inte fullärd observera det men lite mera kunnig. Jag vill vara tydlig med vad jag skriver så det inte missuppfattas. Nej nu är det ju dags att slå på kulturnyheterna, något jag inte missar. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0