Tisdagen den 15 juni 2010

Denna dag är en lugn och skön dag för mig. Jag har ledigt och tar det lugn eftersom jag de senaste dagarna mått skit innom mig. Jag fick ett tungt besked i torsdags morse en vän ringde mig och talade om att vår gemensamme vän hade avlidit helt plötsligt. Jag blev chockad, det var som om jorden under mig rämnade, allting blev helt tomt innom mig och livet kändes helt overkligt. Som vuxen räknas det som man ska fortsätta att jobba och vara precis som innan beskedet och det var vad jag gjorde. Jag jobbade på torsdagen med att köra lastmaskin för att sedan under fredagen köra studenter från Anders Ljungsteds gymnasium. Jag körde studenter med en Scania Vabis från 1966, alltså 45 år gammal. Med på turen förutom studenterna var min vän "Böksta". Vi hade det tort och skönt inne i hytten medans studenterna fick vara på flaket och få regndroppar på sig. Denna gamla lastbil har ju ingen särskild hyttupphängning utan hytten ligger ju direkt på ramen vilket gjorde att när studenterna hoppade på flaket till musiken så hoppade även jag och "Böksta" som två jojjo inne i hytten. Det var många som skrattade och hade det roligt åt oss. Helgen var lugn och fin, det blåste storm i lördags men i söndags blev det fint väder och solen strålade från himlen. Vi var under söndagen upp i Stjärnorp och tittade på rododendron som blommar upp i en ravin, väldigt vackert. Ja det är vad som hänt de sista dagarna och får jag nu vila och fundera över livets allvar ett par dagar så kommer "lattjo" snart att vara på banan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0