Söndagen den 6 juni 2010, SVERIGES-NATIONALDAG

Hurra hurra hurra hurra, detta är vår dag, vi svenskar som lever och älskar vårt land. Vist känner man en viss stolthet när man tänker på att idag har vårt land SVERIGE födelsedag. Jo det blirar lite i bröstet när man ser de där blåa flaggorna med det gula korset på. Jag undrar hur länge den flaggan kommer att vaja i detta land? För alltid hoppas jag men jag tror inte det blir så. Någon förändring kommer inte att ske under vår livstid men jag tror att med den massinvandringen som vi tillåter så tror jag att om ett antal år så kommer det att vaja olika slags flaggor i vårat land, rätt eller fel beror ju på vem man frågar. En politiker som verkligen vill ha denna mångkulturella befolkning i vårt Svedala är ju Mona Sahlin, jag undrar vilken flagga som vajar hemma hos henne en dag som denna. Kanske en flagga gjort som ett kollage av lite tyg av varje nation som finns i sverige iform av nysvenskar. Tycker ni jag är rasist som skriver så här? Inte ett dugg faktiskt men däremot är jag en stor nationalist jag vill bevara vår svenska flagga och kultur oavsett vem och vilka som bor här. Numera får man inte sjunga "Den blomstertid nu kommer" på skolavslutningen för den ses som rasistisk, lustigt att vi fortfarande får fira vår nationaldag. Igår var vi på möte med Östgötafrakt, de talade då om att nu ska samtliga bolag som ägs av DSVM i Sverige jobba ihop i ett och samma företag med en VD i toppen och distriktchefer på de övriga kontoren. Mera samarbete ska genomföras så att synergiefekterna blir större. Ja det var lite information vi fick dock ingen som var direkt överaskande utan mera helt naturlig tycker jag. Jag trodde nog att dessa funktioner redan idag jobbades på men det tar väl lite tid att samordna samarbetet. När det ekonomiska läget kom upp så hänvisades det till att det var ett annat möte som kunde kallas till om vi var intresserade av att diskutera detta, igår blev det inga svar på dessa frågor. Nu är det hög tid att börja göra lite här hemma innan det blir kväller, hoppas ni alla har en bra helg. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0