Ett avbrutet träd numera rutten och spröd....

img_0074 (MMS)

Ett avbrutet träd numera rutten och spröd. Står ensam bland många friska och ståtliga träd som fortfarande lever och frodas. Jag undrar vad som hände när detta träd gick mot sitt slut. Ett träd kan inte som vi vila upp sig utan måste alltid jobba på för att få näring och växa ut dvs göra sitt jobb. Om jag nu jämnför mig själv med stubben så behöver inte jobba året runt alla dagar för att leva vidare. Som nu då jag har semester men ändå fast jag nu är ledig så känner jag mig som stubben. Trött, tom och seg. Kanske semester ett onödigt ont ja inte vet ja, kan ju bara tala för mig själv. lattjobig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0