Denna bild tog jag när jag stod uppe på st...

img_0197 (MMS)

Denna bild tog jag när jag stod uppe på ställningen och målade fönster på övervåningen. Utsikten duger bra åt mig men det ät klart att vore det en vik av havet så vore det mera underbart eller också inte. Varför är vi aldrg nöjda? Jovisst är vissa det men de flesta av oss mäniskor vill baraha mer och mer. Detta är en utveckling som egentligen är skrämmande. Att vara glad för det man har och är borde väl duga. Att vara frisk och kunna gå till jobbet och tjäna vårt levebröd måste vara en frihet. Mobiltelefonen är bra för oss som använder den i våra jobb, den gör så vi kan nå varandra och få saker framfört på ett smidigt sätt en den är ett stressmoment i det stora hela. Tänk alla ungdommar som är som klistrade framför datorn timma efter timma och dess i mellan ska det SMS,as också. Hos oss bor det en tjej som tappade sin mobil i somras, jag tror inte hon hade blivit mera rastlös om hennes mor dött än om mobilen försvann. Detta är för mig en fantasivärd, livetmåste bestå i mera saker än dator och mobil, livet måste levas för att man ska överleva. Jo kanske är jag gammamidig i mitt tänkande men jag tänker själv i alla fall. lattjobig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0