Påskdagen den 4/4 2010

Ja då var det ännu en underbart fin dag. Solen skiner men det blåser lite och inte är så där jättevarmt men vad gör det. Jag har varit nere i ett av två växthus vi har här hemma och lossat en plexiglasskiva som gått sönder och nu funderar jag på var man ska hitta en sådan ny. Kanske någon av er har ett tips ja då får ni gärna höra av er. Som sagt påsken är underbar men i onsdags fick jag ju ett sådant där tråkigt gallstensanfall och som ni säkert vet så är dety inte skönt och det tar tid att få gallan under kontroll igen. Ja vad hände då igår eftermiddag tro? Jo det började spöka igen så igår och idag på förmiddagen så har jag mest legat och haft så där underbart skön värk. En del straffar gud direkt sägs det ju så det ligger väl något idet. Ändå provade jag på den där fina medicinen wiskhy och vist värken släpte ju men det som kommer efter gick sin gilla gång. Somsagt att Solla har ju varit ute hela dagen och fixat i trädgården och hon är väl inte så glad på mig när jag leget här inne och pöst, men de som har besvär med gallan vet att man gör inte så många knyck med den värken. Nu är det sen eftermiddag och vid denna tid så går väl min vän Lunkentuss nere på Tenniffa och lapar sig i solen med fru Jonsson. Det är dem väl unnat för man ska njuta av livet inte bara jobba. För egen del får resandet vänta fam tills i september då jag tillsammans med Solla, Maria och Jimmy plus de två knopparna ska åka till Cypern en vecka. Det kan ju vara skönt att ha något att se fram emot. Nu är det bäst jag slutar med detta och försöker göra något meningsfullt istället. Ha det bra, lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0