Lördagen den 10/4 2010

Denna dag har varit varierande, den började med en tur in till stan imorse och till Maxi där vi köpte mat och planteringsjord. Väl hemma blev det till att fixa med lite kontorsjobb det är lika bra att håklla borta papper från skrivbordet och lite räkningar att lägga in. Efter lunchen så fixade jag lite och sedan for jag in till stan och till min mor. Ikväll har jag och modern varit på konser tillsammans och lyssnat på Glenn Miller musik. Glenn Miller var ju en storbandsledare från USA som etablerade sitt band undr andra värdskriget och spelade för de amerikanska soldaterna till att börja med. Millersoundet är speciellt dvs saxarna med klarinett på toppen. Slottenäs storband från Stockholm har nu hållit på i 25 år och specialicerat sig på just Miller musik som är svårspelad, inte för att det är så svåra noter att lira efter men för att man måste vara exakt på tonvärden och pausar för att få till det rätt. Nu tror jag att jag fick igång musikhalvan i hjärnan, det var länge sedan jag använde den och som de sägs så använder man ju bara ena halvan av hjärnan så jag förstår att det är tomt för det mesta. Nu är det faktiskt söndag eftersom klockan är över tolv och morgondagen har inget inbokat så jag får se va som komma skall. Men snart är det måndag och då vankas det arbete och det är ju bara att tacka för. Det blir ett par lossningar och resterande tid blir det Eco-Center. Nej nu ska den här lille pojken krypa ner och nanna, ha det bra. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0