Fredagen den 2/4 2010

Nu är det långfredag och ledigt. Ja nog är det skönt att vara ledigt men ibland tycker jag att ledighet är ett gissel. Jag hörde i radion idag att numera är det de höginkomsttagande som har utmätningar och skulder på Kronofogden medans de låginkomstagande har en stadig och bra ekonomi. För min del tror jag att det är de nyrika som numera har problem med sin ekonomi. Med nyrika menar jag de personer som kommer från vanliga hem och under de senaste åren då konjukturen var på topp tjänade en massa pengar. Dessa mäniskor tror jag har svårare att aklimatisera sig till en värd då man får vända på slantarna. Nu blev det mycket som kom ut från hårddisken. Jo påsken är ju som sagt en kristen högtid dvs att Jesus dog långfredagen och då funderar jag på hur man kan dö på olika datum, detta förbryllar mig. Jesus borde ju dött ett speciellt datum och således skulle ju påsken och långfredagen infalla på samma datum alltid. Det är lite klurigt det här, frågan är ju om man ska grunna i dessa termer men vist är det lustigt. Under påsken ska man ju äta ägg och vi som har ont av gallan får ju ta det väldig lugnt med det, för min del så hade jag inatt ett riktigt gallstensproblem så några ägg lär det inte bli för mig i helgen. Jobb då, nja det är det lugnt med, det är blött i backen så några större jobb är inte i sikte ännu och att komma till jordtrminalen är inte att tänka på ännu på några veckor. Som sagt det är grova slängar i den här bloggen först ekonomi och så Jesus för att så småningom komma till jordterminalen men egentligen är det ju faktiskt om man tänker efter livets gång. Man lever och är beroende av pengar, man dör och då pratad det om Jesus och man blir till jord. Ja hala samhället är en kompost grovt sagt. Glad påsk på er mina vänner. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0