Annandag påsk den 5/4 2010

Ja nu är snart påsken slut och det är väl egentligen dags att gå och knoppa men först så ska jag ta och skriva lite här. Påsken har i stort varit skön förutom ett par gallstensanfall men det finns ju dom som har det värre. Idag tog jag ordentlig sovmorgon och det var skönt. På förmiddagen kom Maria ner med Leo 2,5 år och Max snart 4 månader och det är alltid kul. Leo är alltid så intresserad av lastbilar och det ska ju givetvis då vara SCANIA. Under eftermiddagen var så Solla och jag hemma hos mamma och åt mat och som ni vet så är ju mammas mat något speciellt. Jag hade en diskusion igår med en kille som kommer från Irak, egentligen så vore det bästa för mig att bara skita i att dela diskutioner med honom men jag kan bara inte ge fan i det. Han ska åka och gifta sig med sin kusin säger han, hon bor i ett annat europeiskt land innom EU. När de sedan är gifta så ska de flytta till Sverige för vårt socialbidrag är mycket bättre, svenska myndigheter har ingen kontroll utan man kan lura dem till vad som helst enligt honom. Fattar ni hur förbannad jag blir, jag sa åt honom att det vore kanske trevligare om han åkte hem till Iran istället men han bara hånlog. Fy faaan vad jag blir arg och att inte en enda politiker törs ta tag i dessa problem. Nej en kåk långt ute i skogen så ingen viste var man bodde och så ingen tv eller radio så kanske man kunde leva ett liv utan bekymmer. Man slapp ju i alla fall träffa på sådana mäniskor som lever på oss idioter som jobbar. Men på tal om annat och om jobb så ska det bli skönt att börja knega imorgon igen efter helgen eller åtmindstånde åka in till stan och snacka med likasinnade som gillar att arbeta och betala skatt så de som inte vill jobba kan få lite kulor att röra sig med. lattjobig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0